Power Fishing Trip - Lake Cijara

...Imi e cumva ciudat sa scriu despre experienta asta, parca e prea repede. Nu e corect ca s-a terminat asa rapid. Am senzatia ca a fost asa un vis scurt din m-am trezit, brusc, inapoi acasa. Doamne! cat poate fi de fain pescuitul la bass! Mai pescuisem de cateva ori, dar niciodata pe un asa lac mare. Planuiam de ceva vreme o excursie asa ca am hotarat inca de prin noiembie sa ne luam biletele de avion. Lacul Cijara l-am ales pentru ca era cel mai mare din Extremadura, iar sansele ca pestii sa se apuce de depus toti odata erau astfel mult mai mici. Ca sa va faceti o idee, lacul e de doua ori si un pic cat Bicazul, cuprinde 6 municipii in imprejurimi, are adancimi serioase si este inconjurat de piatra, stanci, bolovani, maslini si iar piatra. Peisiajul e foarte frumos, dar noi nu de asta ne-am dus, ci pentru cine sta in lac. Lacul are bass, stiuca, crap, caras si inca un peste ce se aseamana cu mreana, denumit "barbo". In ciuda ciprinidelor care isi fac veacul pe acolo, apa este extrem de limpede, iar cand zic extrem, imaginati-va o stica de apa plata din magazin. Ei bine, apa aia e tulbure pe langa cum e lacul asta. Pescuiam frecvent pe 6 metri de apa si unde era vegetatie, era pana sus; adica niste alge lungi de 5-6 metri le vedeam perfect pana jos. Fascinant, dar in acelasi timp foarte greu de pescuit. Daca in prima zi eu cu Ciortan ne feream de vant sa putem pescui asa mai ca la clean, pe la asfintit cand nu mai batea vantul, ne-am dat seama ca parca prindeam mai bine pe valuri.

Ne-am cazat la o casuta nou-nouta, super utilata, in care nu ne-a lipsit nimic. Casuta aflata intr-un sat de... poate 100 de oameni. Poate... De logstica s-au ocupat prietenii Chiqui si Fernando de la LakeCijara.com. Super profesionisti in tot ce au facut pentru noi, veseli si foarte dornici sa afle cat mai multe despre tara noastra.  Fernando a fost ghidul perfect. Ducea bass boat-ul pe zonele cu potential si eu conduceam frumos din pedala, asa cum imi place mie -> powerfishing :)

Au fost 4 zile de pescuit in care am prins toate anotimpurile, mai ca nu a nins...iar noi credeam ca mergem sa pescuim in pantaloni scurti. Frig tare dimineata - 7 grade, vant rece, iar barca mergea cu 85km/h la 4000 de ture... lux! Cel putin barca mare, ca cea mica nu avea decat 15 cai. Ok de pescuit, platforme fata-spate, scaune de pescuit, sonar, electric cu pedala, dar am cam simtit lipsa de putere pe distante mari. Am facut 2 echipe, Viorel cu David si eu cu Ciortan (ca de obicei) si am decis sa mergem o zi si o zi, alternativ cu barca cea mare, asa ca nu s-a suparat nimeni. Evident prindeam mai bine cand eram in barca mare pentru ca acopeream mai multe locuri bune intr-o zi, plus ca aveam un Lowrance HDS 12 Gen 3 la picioare, ce ma ajuta sa vad fiecare fir de iarba in parte :) . De prins, s-a prins destul de bine si din barca mica, 5-7 bassi de om tot se prindeau, plus cateva stiuci de 1-3kg era chiar ok.  Iar cu barca mare numarul capturilor era si el mai mare, 10 - 12 de persoana.

Am pescuit cel mai mult pe plastice, desi personal nu as fi vrut. Era cum spuneam mult mai frig decat speram eu si a trebuit sa pescuim ceva mai jos decat puteau ajunge crank-urile ,mai exact in 5-6 metri. Jigurile cu skirt le-am inlocuit repede cu jiguri normale, bassii preferand mult mai mult shadul clasic, cel putin cand pescuiam in piatra. In iarba era cam tot acelasi lucru, in sensul ca tot shadurile erau cele mai valabile, doar ca trebuia sa le pescuim evident offset din pricina algelor. Cei mai multi pesti i-am prins cu Rapture Swing Shad 3.8" - Smoke Blue, Rapture Xciter Shad 3.8" aceasi culoare si Rapture Crazy Craw - Watermelon Pearl si din nou Smoke Blue. Viorel si David au prins bine cu Bastard Vibro Jerk Gopher si Rapture Soul Shad - Smoke Green (ca nu avau Blue :) )  Iar ca si echipament, am folosit cel mai mult 2 lansete identice, Rapture X-Ray de 7" 3/16-5/8oz, echipate una cu o Tica Tactica si fluorocarbon de 12lb si cealata cu un Quantum Smoke si fluorocorbon de 10lbs. Pe cea cu 12 lbs dadeam mai mult cu raci, iar pe cealalta cu shaduri. Ciortan nu s-a complicat nici macar cat mine, a pescuit cu o singura lanseta desi aveam destule la noi, X-Ray de spin cu Maniac 2500 si fluorocarbon de 10lbs si a prins cam tot atatia pesti.

Pestii atacau, asa cum spuneam mai sus, doar daca era vrema intunecata, batea vantul sau erau pe apa foarte adanca, altfel erau greu de pacalit. In perioada asta ei incep sa isi construiasca cuiburile si sunt destul de reticenti la "mancarea" prezentata de noi in apa limpede.

Cel mai mare bass al excursiei nu a fost chiar un monstru, a avut 2.05kg, dar am fost multumit pentru ca stiam de la Fernando ca cel mai mare prin in lac a fost de 3kg. Iar dupa un asa drill - pentru ca un bass de 2 kile face cam la fel de rau ca un pastrav, poate mai puternic - nu mai ai ce sa iti doresti. In plus tot in aceasi zi, am mai prins inca unul la fel de mare, 2.00kg pe un platou cu  apa de 2 metri si multe alge.

Seara ieseam de pe apa la 7 jumate - 8, mancam la singurul local din sat si povesteam la o bere despre cum a decurs ziua de pescuit. Dimineata luam micul dejun in cabana cu mancare cumparata in prealabil din drumul spre lac de la aeroport. Iar panzul il luam pe mal cu mancare pusa la pachet de Chiqui, o tipa super simpatica care a decis ca ea e satula de oras si ar vrea sa traiasca singura pe malul lacului si sa isi deschida o afacere bazata pe pescuit sportiv, desi habar nu avea nimic despre asta cand s-a apucat. Acum firma ei este cea mai populara de pe lac si oameni din toata lumea apeleaza la servicile ei. De apreciat si ghidul cu care a ales sa lucreze. Omul ala a stat 4 zile cu noi la pescuit si nu a pus mana nici o secunda pe lanseta... iar cand l-am intrebat de ce nu pescuieste, a spus ca un ghid bun nu pescuieste niciodata. Iar cand a deschis unul din chesoanele barcii sa isi lase o jacheta, am zarit o ordine intre truse, cum vezi numai la un profesionist adevarat. Mai spre sfarsitul excursiei, s-a destainuit complet si am aflat ca el defapt e multiplu campion national si mondial la pescuitul bass-ului si practica sportul asta de prin anii 70 la nivel de profesionist. Jos palaria!

Ce mi-a placut mult a fost ca am vazut zeci de barci pe apa, inlcusiv in cursul saptamanii, marea majoritate bass boat-uri super echipate, conduse de pescari profesionisti. In weekend era lume si mai multa, inlcusiv de pe mal, si chiar am vazut cativa pescari ce pescuiau si din pneumatice sau belly boat-uri. Curatenie impecabila pe maluri, oameni foarte bine educati, bagaj putin si prindea toata lumea un peste - doi.

Cu toate ca nu stiam nici unul spaniola, in afara de Viorel care mai rupea cate ceva, dupa 4 zile, intelegeam ce vorbeau oamenii aia cu noi si pot sa zic cu mana pe inima ca mi-as dori sa vad asa oameni de treaba mai des. Una peste alta a fost o experienta unica pe care as repeta-o, inclusiv acum in clipa asta, m-as urca in avion si as pleca si nu as schimba nimic din toata experianta, pentru ca a fost perfect.

-Dar ce e perfectiunea? Nu stiu prea bine, dar stiu ca intr-un "loc secret, stiut numai de mine" am prins si o stiuca... Pana ies pozele de la developat, va pot spune atat: ENORMA!

Pana sa plecam iarasi, avem un magazin de deschis, saptamana viitoare. DA, ati citit bine! Deschidem oficial saptamana viitoare, mai exact miercuri 27 Aprilie.

Pana atunci, va las cu un clip ceva mai lung din expeditia noastra din Spania. Enjoy! De vazut in HD

Lasa un comentariu

* Nume:
* E-mail: (Nu va fi facut public)
   Website: (Adresa site-ului cu http://)